+31-651314478
info@nederlandscentrumvoorexecutivecoaching.nl
Keizersgracht 555, 1017DR Amsterdam

Coaching van Internationaal Werkende Managers: Individuele en Organisatorische Perspectieven.

Raija Salomaa, 2017

Korte samenvatting: Dit PhD proefschrift is zeker interessant voor wie is geïnteresseerd in Executive Coaching van Senior Managers in internationale contexten. Feitelijk bestaat het proefschrift uit drie artikelen die tot doel hebben het begrip van internationale executive coaching te vergroten.De auteur stelde zich drie vragen:
1) Hoe en waarom wordt coaching gebruikt in Global Talent Management-programma’s in multinationale organisaties?
2) Welke factoren worden geïdentificeerd als cruciaal voor succes van expat-coaching?
3) Hoe ondersteunt coaching de ontwikkeling van het ‘career capital’ (mogelijkheden van weten-hoe, weten-waarom, weten-wie) van expats?

Er werden gegevens verzameld van gecoachte internationale senior managers, internationaal werkende coaches en HR-professionals.

Een aantal elementen uit het onderzoek:
Interessant is dat organisaties de internationale executive coaching inzetten als onderdeel van een leiderschapsprogramma, maar nog niet volledig als geïntegreerd onderdeel van een Talent Management Strategie.
Resultaten van het onderzoek geven aan dat internationale executive coaching de ontwikkeling van ‘career capital’ voor expats ondersteunt.
Er zijn hierbij verschillende factoren die, ook in onderlinge interactie, die het succes van expat-coaching beïnvloeden.
Concluderend geeft de auteur aan dat internationale executive coaching werd gezien als een goed werkend ontwikkelingsinstrument in een internationale context en kan worden aanbevolen als een Human Resource Development-tool voor multinationale organisaties.

Link: https://bit.ly/398CCKr

Gepubliceerd in: University of Vaasa

Onderzoekstype: Kwalitatief

Aantal participanten: 8; 25; 6

Controlegroep: Nee

Keywords: Internationale Executive coaching, Global Talent Management, Expatriation, Ontwikkeling van Career Capital

Taal: